Re(2): [openstandaarden] Brussels demonstration announce: do nothesitate to forward

Tijl Vercaemer Skender at VrijZijn.be
Thu Aug 21 12:20:21 CEST 2003

Op donderdag 21 augustus 2003 13:06, schreef Stubbe Wim 789070042:
> Ik veronderstel dat Openstandaarden geassocieerd mag worden. Ten slotte
> kunnen softwarepatenten ook op dataformaten (klinkt wat raar vind ik)
> toegepast worden. En wij zijn tegen gepatenteerde formaten/standaarden
> omdat het vrij gebruik ervan niet gegarandeerd is.

Da's juist, maar OpenStandaarden is dus tegen patenten op standaarden.  Dat is
een soort software patent, maar software patenten gaan over veel meer dan
dat.  Dat iemand bijvoorbeeld een patent heeft op tabs in menu's is eigenlijk
geen zaak voor OpenStandaarden.  Het zou volgens mij verwarrend zijn als onze
eerste persmededeling over patenten gaat, in plaats van over open
standaarden. Als we nu al een min of meer gekende organisatie zouden zijn
zouden we ons dat kunnen permiteren, maar ik denk dat we dat nu best nog niet
doen...
(al kunnen we onze eerste persmededeling natuurlijk ook niet eeuwig
uitstellen)

Tijl
--
Tijl Vercaemer
email: Skender at VrijZijn.be
jabber: tijl at jabber.org
pgp sleutel: http://vrijzijn.be/Skender.asc

OP 1 SEPTEMBER VALT DE BESLISSING:
STOP SOFTWARE PATENTEN VOOR HET TE LAAT IS!
http://www.softwarepatenten.tk/