[openstandaarden] voorstel Persmededeling openstandaarden

Tijl Vercaemer Skender at VrijZijn.be
Thu Aug 21 13:35:55 CEST 2003

Op donderdag 21 augustus 2003 12:52, schreef Tijl Vercaemer:
> Momenteel ligt er een voorstel voor ter stemming in het Europees parlement
> dat het mogelijk zou maken om octrooien te nemen op
> communicatiestandaarden. Hierdoor zou een software producent kunnen
> verhinderen dat andere software compatibel wordt met de zijne.
>
> OpenStandaarden.be roept de leden van het Europees parlement dan ook op de
> vrije markt veilig te stellen en het amendement "JURI 20" te behouden dat
> stelt dat het implementeren van communicatiestandaarden
> geen inbreuk op patenten betekent.

Ik heb het wat aangepast.  Alleen vrees ik dat dit teveel de indruk wekt dat
voor ons die Software Patenten wel OK zijn.
*AANPASSING:*

Momenteel ligt er een voorstel voor ter stemming in het Europees parlement
dat het mogelijk zou maken om octrooien te nemen op software, en dus ook op
communicatiestandaarden. Hierdoor zou een software producent kunnen
verhinderen dat andere software compatibel wordt met de zijne.

OpenStandaarden.be roept de leden van het Europees parlement dan ook op de
vrije markt veilig te stellen door het amendement 20 op dit voorstel te
steunen dat stelt dat het implementeren van communicatiestandaarden geen
inbreuk op patenten betekent.

*MISSCHIEN IS DIT BETER:*

OpenStandaarden.be spreekt zich niet uit over software patenten op zich, maar
verwerpt patenten op communicatiestandaarden.  Wij roepen de leden van het
Europees parlement dan ook op het amendement 20 op dit voorstel te steunen

--
Tijl Vercaemer
email: Skender at VrijZijn.be
jabber: tijl at jabber.org
pgp sleutel: http://vrijzijn.be/Skender.asc

OP 1 SEPTEMBER VALT DE BESLISSING:
STOP SOFTWARE PATENTEN VOOR HET TE LAAT IS!
http://www.softwarepatenten.tk/