[openstandaarden] voorstel Persmededeling op enstandaarden

Mattias Campe mattias.campe at UGent.be
Fri Aug 22 17:33:30 CEST 2003

Stubbe Wim 789070042 schreef:
> Gewijzigd:
> * voorbeeld televisie, weggelaten wegens te lang en mogelijke patenten (al dan niet verlopen)

Is een televisiesignaal niet beter als voorbeeld dan een bout? Het
eerste klinkt voor mij meer "software" dan het tweede, en het gaat
tenslotte om _software_patenten...

De vraag blijft natuurlijk of dat televisiesignaal wel open/niet
gepatendeerd is. Een DVD video is immers ook heel verspreid, maar is
gepatendeerd (dacht ik toch).

Dus misschien uitkijken voor toch nog een ander voorbeeld?

> * die verwijzing naar het wiel vind ik goed, iemand die dat toevallig liggen heeft?

"Patent on wheel" bracht me bij "circular transportation facilitation
device":
http://www.google.be/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=patent+on+wheel+circular+transportation+facilitation+device&btnG=Google+zoeken&meta=

Een voorbeeld van zo'n artikel:
<quote
url="http://www.geek.com/news/geeknews/2001july/bch20010702006608.htm">
Freelance patent lawyer John Keogh of Melbourne, Australia was granted a
patent for the wheel in May, 2001. As ludicrous as this might sound, he
did it only to show that the new computerized patent system recently
installed is flawed because it doesn't require human beings to verify
anything. His device, described as a "circular transportation
facilitation device" met the computerized criteria for being unique and
was therefore granted.
</quote>

<snip>

mvg