[openstandaarden] Persmededeling van Openstandaarden.be (voorbeeldmail)

Wim Stubbe wim at linuxbabe.be
Mon Aug 25 22:19:04 CEST 2003

On Monday 25 August 2003 22:00, Tinne Van der Straeten wrote:
<knip>

> wim, denk ook al even na hoe je eenvoudig kan uitleggen wat
> communicatiestandaarden precies zijn.  er is hier heel wat over en weer
> gemaild over voorbeeldjes, maar best een voorbeeldje in gedachten
> houden en daarnaar verwijzen als je gebeld wordt door een journalist.
> dat maakt je communicatie beetje toegankelijker voor jan modaal.

Het patent op GIF lijkt mij een goed voorbeeld. Het is de stimulans geweest om
PNG te creeëren dat enorm vlug geaccepteerd is geworden.

En mensen die prentjes ineens niet kunnen bekijken in hun browser omdat iemand
een wiskundige formule gepatenteerd heeft, zal wel indruk maken op Jan Modaal
hoop ik. ('k heb een te hoog geek-gehalte ondertussen om dat nog goed in te
schatten)

--
http://www.openstandaarden.be

Aug 27 Demonstrations against EU Software Patent Plans:
http://swpat.ffii.org/lisri/03/demo0819/index.nl.html