[openstandaarden] Banner en wikipedia

Walter Vermeir walter.temp2003 at sol3.info
Sat Aug 30 23:34:12 CEST 2003

De oogst van vandaag was 72 emails (24 uur offline), die ga ik nu niet
eerst zitten lezen. (zie ook thread "Deze lijst via gmane.org?")

Dus het zou kunnen dat het volgende nieuws al gepost is;

Iemand heeft een anti-softwarepatenten banner gehangen aan de gevel van
het oude Luxemburg treinstation voor het Europees Parlement. Ik kwam
daar vandaag (30/08, 16u45) toevallig voorbij en zag die toen hangen.

Ik heb een paar foto's genomen;

http://home.deds.nl/~sol3/tmp/300803_luxemburg1.jpeg
http://home.deds.nl/~sol3/tmp/300803_luxemburg2.jpeg
http://home.deds.nl/~sol3/tmp/300803_luxemburg3.jpeg

Bijdeze plaats ik deze foto's in het publieke domein.

Deze foto's zijn reeds in de hoogste resolutie dat mijn toestel aankan.

Wikipedia; wikipedia is een project om een encyclopedie te schrijven via
een publieke wiki in veel talen. Het is zeer succesvol en krijgt snel
steeds meer bezoekers die de encyclopedie raadplegen.

Het is niet gelukt om rechtstreekse steun te krijgen van de
wikipedia-gemeenschap voor de anti-softwarepatenten beweging omdat
wikipedia strikt neutraal wenst te blijven.

Er is wel een artikel aanwezig op Wikipedia NL, de Nederlandstalige
versie, over dit onderwerp. Met een link naar petition.eurolinux.org
trouwens en een vermelding op de hoofdpagina bij "Actueel". Het zal ook
onder de aandacht van de lezers van het ezine "Netties.be" gebracht worden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Octrooi_op_software
Dit artikel is de nr 6 via google "pagina's in het Nederlands" met als
trefwoord "softwarepatent" en 3de met "Octrooi op software".

Ik laat dit weten zodat jullie weten van het bestaan en vooral dat wie
wil het dit artikel kan verbeteren. Dit kan en mag. Klik op "pagina
bewerken". Let op; objectief zijn, geen propaganda.

Groeten,
Walter Vermeir
(o.a. medewerker Wikipedia NL)