[openstandaarden] [Fwd: Octrooien an sich ez]

Wouter Verhelst wouter at grep.be
Sun Aug 31 02:43:46 CEST 2003

Op za 30-08-2003, om 22:05 schreef Stefan Goethals:
> [...]

Niet voor zo lang alle partijen (constructeurs, als je wilt) ook in
staat zijn om die octrooien aan te schaffen, nee. Maar in de meeste
gevallen is dat niet het geval.

[...]
> 4. Voor zover ik weet is pdf een net zo proprietary norm als Word.

Fout. PDF is duidelijk beschreven op de website van Adobe.

> Ik heb
> in ieder geval nog geen andere fabrikant van pdf-viewers gezien dan Adobe.

Niet goed gezocht, dan.
- GNU Ghostscript,
- GNU GhostView,
- KGhostView,
- xpdf

Tenminste Ghostscript is ook beschikbaar voor Windows.

> Wat jij nodig hebt is een Word-viewer for Macintosh.

En Linux, FreeBSD, NetBSD, OpenBSD, OS/2, Darwin, of BeOS dan? (om maar
een klein voorbeeld te geven.

Deze volg ik niet.
--
Wouter Verhelst