Re(2): [Openstandaarden] private patent werkgroe p

wim.stubbe at b-rail.be wim.stubbe at b-rail.be
Thu Dec 4 11:14:00 CET 2003

Peter Vandenabeele  (4/12/03  10:43):

>Ik vrees dat in lobbying soms een stuk geheimhouding nodig is
>(een beetje zoals de "bescherming van bronnen" in de journalistiek,
>die toch ook tot uiteindelijk doel heeft de echte waarheid aan
>het licht te brengen).
>
>Of zie jij dat anders ?

Ik ben pro "open". Dit houdt echter niet in dat we zomaar alles te grabbel
moeten gooien. Soms kan een stuk geheimhouding inderdaad wel eens voordeel
hebben. Ik zou dat echter wel graag tot een minimum moeten beperken.

Hou er ook rekening mee dat je je hierdoor ook wat isoleert van de mensen die
momenteel op deze mailinglist zich wat meer op de achtergrond houden. Niet echt
een blijk van collegialiteit, wat op deze lijst toch wel belangrijk is.

Ik stel het volgende voor:

Hou dergelijke 'geheimhouding' tot een minimum. Wanneer u dit nodig acht, dan
kan je een oproep doen zoals je gedaan hebt, maar probeer dit zo veel mogelijk
te motiveren. Zo'n manier van communiceren wordt meestal beter ontvangen dan
een korte oproep zoals je eerst gedaan hebt. Vermeldt indien mogelijk ook:

Wat wil je precies bespreken, waarom, waarom geheimhouding (indien dat mogelijk
zonder te veel prijs te geven).

just my 2 cents

Wim Stubbe

met vriendelijke groet,