[Openstandaarden] verslag debat e-gov congres TMAB

Mattias Campe Mattias.Campe at UGent.be
Sat Dec 6 02:43:57 CET 2003

wim.stubbe at b-rail.be schreef:
> Steven Noels  (5/12/03  9:28):

> <knip>

> Prachtig, dit onderscheid is heel belangrijk. Er rond deze definities veel
> misverstanden. Dit is vermoedelijk één van de belangrijkste zaken die je
> aangebracht hebt.

'k Denk ook dat het aanbrengen van dit onderscheid belangrijk is, want
ik ondervind dat voor sommigen "open source" en "open standaarden" één
pot nat is. Zo wou iemand uit mijn vriendenkring Jabber uitleggen door
te zeggen dat de kern ervan is dat je er zelf kunt aan veranderen,
zoveel je maar wel, zodat het het best past voor jouw. Maar bij open
standaarden is het net zo dat je je er zoveel mogelijk aan houdt, maar
dat iedereen er (closed/open) er zijn applicatie kan op bouwen...

[...]

Mattias