[Openstandaarden] Weer een mailtje voor assistenten om na te kijken voor versturing

Dominique Devriese dominique.devriese at student.kuleuven.ac.be
Sat Dec 6 23:03:02 CET 2003

Sander Devrieze writes:

> Hi, Kan iemand onderstaande mail nalezen (vooral op dt-fouten omdat
> 1 van der personen voor wie de mail bestemd is daar nogal op let
> precies)?

Ik doe niet liever ;)

> Beste,

> Ik wou zonet de vereiste oefeningen voor het eerstvolgende
> werkcollege afdrukken maar ik stuitte op hetvolgende probleem: de

hm, ik dacht eerst van niet, maar stuitte is blijkbaar juist :)  Je
ben wel een spatie vergeten, blijkbaar..

> oefeningen zijn enkel in Microsoft Word-bestandsformaat beschikbaar.
> Dit formaat is gesloten: Microsoft beschouwt de specificaties[1]
> ervan als bedrijfsgeheim. Hierdoor is het voor concurrentie zo goed

"voor de concurrentie" of "voor concurrenten", zou ik zeggen..

> als onmogelijk om 100% compatibele programma's te produceren
> waardoor ze zelfs geen klein deel van deze gemonopoliseerde markt
> kunnen veroveren.

> Daarnaast is het voor mij ook niet mogelijk om dergelijk bestanden
> te openen omdat ik geen MS Office heb (dat ik trouwens ook al niet
> zou kunnen draaien op mijn computer als ik het al had).

Lijkt me een wat rare constructie.  Ofwel zet je het werkwoord na de
haakjes, ofwel maak je er een aparte zin van:
"(ik zou het trouwens niet kunnen draaien...)"

> Daarom zou
> ik het ten zeerste appreciëren als u de oefeningen beschikbaar stelt

zou stellen

> [...]

> Office), HTML (Open Standaard van de W3C), ASCII (Open Standaard),
> PostScript (open specificatie), papier,...

> Ik hoop op uw medewerking om elke student op een evenwaardige manier
> toegang te geven tot het vereiste lesmateriaal. Als u vragen hebt,
> kan u mij of OpenStandaarden.be [2] altijd een mailtje sturen.

> -- Mvg, Sander Devrieze, student en sympathisant van
> OpenStandaarden.be

> [1] Wat is een specificatie?
> http://www.openstandaarden.be/node/view/6 [2] Openstandaarden is een
> organisatie die ijvert voor het toegankelijk maken van digitale

Ziezo, dt-fouten heb ik jammer genoeg niet gevonden ;)

sjuus
domi