[Openstandaarden] Spellingsfouten

Andy Goossens andygoossens at pandora.be
Wed Dec 10 16:59:03 CET 2003

On Wednesday 10 December 2003 15:49, pvermeir at piazzadellarte.be wrote:
> [...]

Oei, ik heb precies een gevoelige snaar geraakt. Ik wou hiermee alleen
aantonen dat het niet mijn spellingsfout was (als iemand ooit daarover zou
twijfelen), maar van de persoon in kwestie. Ik zie niet in wat hier mis mee
is. Als ik die persoon zou afbreken om zo'n onbenulligheid, dan heb je pas
het recht om daarover een discussie aan te gaan. Maar dit...

> Alvorens een kleine tikfout uit andermans site te halen zouden we beter eens
> alle DT-fouten uit deze site halen. Alleen al op de aanmeldingspagina
> staan er3!

Ja, maar dan stuur je een mail naar het verkeerde adres. OpenStandaarden.be
gebruikt de "mailman" software (http://www.list.org/) die zorgt voor al onze
mailing list benodigdheden. Die spellingsfouten zijn gemaakt door de
vertalers in het mailman project zelf, waarover we zelf geen controle hebben.
Als je spellingsfouten opmerkt, dan breng je best die personen op de hoogte.
Wij kunnen enkel een update uitvoeren naar een versie die correctere
vertalingen bevat. (Ok, wij kunnen ook manueel de vertalingen aanpassen maar
dan hebben andere mailman gebruikers er niets aan en gaan onze wijzigingen
toch verloren bij een latere update.)

> -- Dit is een privé lijst, dat betekend dat de leden lijst niet zichtbaar
> is voorniet-leden.
> -- 1 keer per maand word je wachtwoord als herinnering verstuurd
> -- Laat je dit veld leeg dan word er straks gevraagd naar je email adres
>
> En dit zijn niet de enige!

Enkele van deze fouten reeds zijn opgelost in recentere versies van mailman,
maar blijkbaar niet allemaal. Op http://www.list.org/i18n.html kan je vinden
welke personen instaan voor de vertalingen, misschien kan je hun een handje
toesteken.

--
// Andy Goossens

// Deze mail werd gecontroleerd op spellingsfouten.