[Openstandaarden] Re: Windows Refund Day

cobaco cobaco at linux.be
Tue Dec 23 23:02:14 CET 2003

On 2003-12-23 20:49, Ward Vandewege wrote:

> Vrees ik ook.

heb je gelijk in.

> Voor wat wij (pong.be) hosten, is het marktaandeel van IE gemiddeld >95%
> (voor sites die niet op een specifieke technische doelgroep mikken). Dat
> is schandalig hoog. We hosten ook een aantal meer unix/linux-gerichte
> sites, en zelfs daar is het aandeel van IE nog altijd gemiddeld 60%.

> Ja - de overheid moet het goeie voorbeeld geven.

hm, wat vindt je van mijn eerder voorstel wat betreft de
browser-identificatie string?

Dit is iets waarmee overheid en aanverwanten (plus iedereen die voor open
standaarden is) een signaal kunnen geven naar commerciele  sites. Die
zouden opeens een (hopelijk) groot percentage "w3c-conformant" bezoekers
zien.

> Goed idee. Daar dan meteen ook een award aan koppelen voor de site(s) die
> het meest van al de voeten veegt aan het volgen van standaarden.

mee eens, kwestie van een wortel en een stok te hebben.

> Nominaties van internetgebruikers aanvaarden zou ik zeggen, dat geeft die
> gebruikers dan ook meteen een reden om eens tot op openstandaarden.be te
> surfen. Banners op bevriende sites die surfers uitnodigen om sites te
> nomineren voor de OS awards? Uiteraard zou een gequalificeerde jury (deze
> lijst?) de genomineerde sites dan grondig moeten onderzoeken op
> standards-compliance, met een duidelijke checklist.
>
> Misschien kan dit op termijn uitgroeien tot een soort internet
> standards-compliance keurmerk voor Belgie?

lijkt me goed idee.
- --
Cheers, cobaco

1. Encrypted mail preferred (GPG KeyID: 0x86624ABB)
2. Plain-text mail recommended since I move html and double
    format mails to a low priority folder (they're mainly spam)