[openstandaarden] Re: [openstandaarden] HTTPMail (was: "Blitzbezoek Bill Gates aan België")

Mattias Campe mattias.campe at rug.ac.be
Sat Feb 1 10:46:03 CET 2003

Jan Claeys heeft geschreven:

> HTTPMail (het "protocol" dat OE gebruikt om HotMail te benaderen) bestaat uit
> een reeks WebDAV queries (zie RFC-2518 voor WebDAV).
> De gebruikte URLs etc. zijn echter niet officieel bekend gemaakt.
>
> Implementaties door reverse engineering vind je hier:
> <http://httpmail.sourceforge.net/>
> En hier:
> <http://jhttpmail.sourceforge.net/>
> Die laatsten hebben ook zelf een "draft" specificatie gemaakt:
> <http://jhttpmail.sourceforge.net/httpmail.html>
>
> Zie ook MSDN voor verwante zaken:
> <http://msdn.microsoft.com/library/psdk/cdosys/_cdosys_schema_httpmail.htm>
> [...]

Wat ik niet versta is dat men op http://www.hotmail.com gebruik kan
maken van een rtf editor, maar als ik de broncode van een verzonden
e-mail bekijk, dan staat daar gewone html in?

Als je het met je eigen ogen wilt zien, dan kun je alvast geen Mozilla
gebruiken, want blijkbaar is de programmacode om van die rtf-editor
gebruik te maken enkel geschikt vr Internet Explorer :(.

mvg
Mattias