[openstandaarden] De toekomst van Openstandaarden.be

Koenraad Heijlen vipie at ulyssis.org
Mon Feb 10 13:10:08 CET 2003

On Mon, 2003-02-10 at 01:56, Andy Goossens wrote:

> Er was geen standje voorzien voor OpenStandaarden.be, blijkbaar zag niemand
> daar echt het nut van in en/of vonden ze de kracht niet om daar te gaan
> staan. De flyers waren wel beschikbaar aan de FOSDEM stand (rechts op een
> tafel).

we reserved rooms for a random number of UG, just to make sure that
everyone who wanted to put a booth had the accommodation. .

> De meeste OpenStandaarden.be "hard-core medewerkers" (is dit de correcte
> benaming?) waren wel aanwezig op FOSDEM, maar zaten niet geconcentreerd op 1
> plek. Daarvoor waren de verschillende presentaties te aantrekkelijk ;-)

> Had je trouwens Mark Van den Borre aan de infobalie kunnen vinden en
> aangesproken, dan had je meteen een hele uitleg gekregen :-)

Mark was helping out FOSDEM, and did a great job, but because of that I
don't think he had any time left to promote OpenStandaarden.be

> [...]
> de site gelinkt worden.
>   - Nieuw design? Naar mijn mening is de site wat stijfjes qua uitzicht, een
> CSS opfrisbeurt doet misschien wonderen...
>   - Nieuwsberichten sectie? Voor nieuwsitems zoals "we zullen aanwezig zijn op
> FOSDEM", "de regering is gevallen... voor open standaarden", enz...
>   - http://dossiers.openstandaarden.be invulling & verwerking van dossiers
>
> * VZW:
>   - Status?
>   - Voorbereiden op het VZW-zijn. Ons *degelijk* organiseren, zorgen dat er

I guess you guys have a president, a chairman or ... why wasn't he at
FOSDEM managing the booth, talking to the AEL and other organizations? I
guess he's the one managing, motivating this group??

>   - Ons beter voorbereiden in de toekomst voor gelegenheden waar we kunnen
> aanwezig zijn, invloed kunnen uitoefenen, ...

maybe you should focus on making some content first.

Moet ik geloven dat openstandaarden goed zijn omdat dit:
http://openstandaarden.be/teksten/waarom op jullie site staat?

[...]
> * (re)acties:
>   - De activiteit op de mailing list is de laatste tijd een stuk naar beneden
> gegaan. Waarom? De websites zijn in het algemeen amper verbeterd, mensen
> gebruiken nog steeds gesloten formaten om data door te sturen, enz...

oh we gaan de wereld veranderen op een dag? tof :)

als je mij een mail stuurt over een website die ik heb, en je verwijst
me naar openstandaarden.be dan discard ik uw mail, er staat niets op
openstandaarden.be

> [...]
> informaticawereld *dringend* verbetering nodig is, en dat ze daaraan willen
> werken. Nu is echter de tijd gekomen om *onszelf* eens te "verbeteren": de
> moed terug bij elkaar zoeken om in groep op zoek te gaan naar knelpunten, de
> mogelijke oplossingen ervoor te zoeken, en dan een gepaste actie te
> ondernemen. 1 van de hoofdredenen dat we een VZW willen worden, is omdat we
> in groep veel sterker staan dan iedereen apart. Het is tijd om ook je
> steentje toe te dragen, het is tijd voor OpenStandaarden.be! (poging tot

IMHO, een vzw daar heb je alleen maar iets aan als je ook iets te zeggen
hebt, ik zou eerst eens aan jullie _INHOUD_ werken. Gaat er iets
veranderen als je jezelf 'QpenStandaarden VZW' noemt? Dezelfde mensen
aan het roer, hetzelfde domme gedoe over al de kleine problemen met
websites die je tegenkomt,... want als ik naar jullie dossiers kijk:

items	Subject
----------------
10	Intern
7	Website die iets 'stout' doen
1	Flyer werkgroepen

approximatief, maar het maakt wel iets duidelijk.

- weinig items
- veel websites

> [...]

Hopelijk slagen jullie er dit maal beter in de organisatie op snelheid
te trekken!

-koenraad