[openstandaarden] Certipost antwoord van de minister

Onno Timmerman onno.timmerman at uwmening.be
Mon Feb 10 17:06:30 CET 2003

We kunnen hier nu wel over op deze nieuwsgroep over pallaberen. Maar er
moet concrete actie zijn.
Ik stel voor dat er op openstandaarden telkens bij zulke grove
overtredingen van standaarden een mailinglist wordt gebruikt. Om
1. alle partij voorzitters en info at partij.be een automatisch petitie te
sturen van de mensen die hier niet mee akkord zijn. Een honderd mailtjes
kan wonderen doen! (sp.a antwoord bijvoorbeeld op iedere brief dat ze
krijgen. Helaas zitten er nauwlijks over ICT bij)
2. At random enkele parlementairen dezelfde petititie te sturen
3. De betrokken bedrijven.
4. Andere....

Dit werkt echt.

Tussenhaakjes ik zat vanmiddag te eten met de ICT verantwoordelijke van
het VBO. Ze kwamen een speech geven over hoe software open standaarden
moet zijn. Ik heb er eens hartelijk mee kunnen lachen. Hun site is eens
niet toegankelijk platform onafhankelijk.
Ze hebben mij verzekerd dat het zal veranderen. Maar helaas nu geen
middelen hebben om het bedrijf die die site aanmaakt te vragen het
scriptje dat IE detecteerd eruit te halen. Hopelijk beterschap binnen
zes maanden. Alleé voor wat het waard is ondersteunen ze wel het idee
van openstandaarden!
www.vbo.be

Ze waren van ons reacties behoorlijk geschrokken. We zijn misschien een
kleine groep maar dat betekent des te meer dat we veel vocaler naar
mistoestanden moeten zijn!

Onno