[openstandaarden] Certipost antwoord van de minister

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Mon Feb 10 17:11:19 CET 2003

On Mon, 10 Feb 2003, Onno Timmerman wrote:

> We kunnen hier nu wel over op deze nieuwsgroep over pallaberen. Maar er
> moet concrete actie zijn.
> Ik stel voor dat er op openstandaarden telkens bij zulke grove
> overtredingen van standaarden een mailinglist wordt gebruikt. Om
> 1. alle partij voorzitters en info at partij.be een automatisch petitie te
> sturen van de mensen die hier niet mee akkord zijn. Een honderd mailtjes
> kan wonderen doen! (sp.a antwoord bijvoorbeeld op iedere brief dat ze
> krijgen. Helaas zitten er nauwlijks over ICT bij)

Ai als je dit gaat organiseren dan ontaardt het snel in spam, of zal het
als zodanig geklasseerd worden. En dan zijn we voor lang onze reputatie
kwijt...

> Tussenhaakjes ik zat vanmiddag te eten met de ICT verantwoordelijke van
> het VBO. Ze kwamen een speech geven over hoe software open standaarden
> moet zijn. Ik heb er eens hartelijk mee kunnen lachen. Hun site is eens
> niet toegankelijk platform onafhankelijk.
> Ze hebben mij verzekerd dat het zal veranderen. Maar helaas nu geen
> middelen hebben om het bedrijf die die site aanmaakt te vragen het
> scriptje dat IE detecteerd eruit te halen. Hopelijk beterschap binnen
> zes maanden. Alleé voor wat het waard is ondersteunen ze wel het idee
> van openstandaarden!

Ik heb een half jaar geleden van hen hetzelfde antwoord gekregen :-)

Herman

--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480