[openstandaarden] De toekomst van Openstandaarden.be, try 2

Wouter Verhelst wouter at grep.be
Mon Feb 10 23:04:17 CET 2003

On Mon, Feb 10, 2003 at 10:22:31PM +0100, Tijl Vercaemer wrote:

> Is een vergadering toch niet handiger?

Om praktische redenen niet. Wat gezegd en bedisseld gaat worden, gaat
iedereen aan, maar niet iedereen kan gegarandeerd naar zo'n vergadering
komen. Dat maakt dat je beslissingen gaat maken die niet door iedereen
gesteund worden, en dat is geen goede basis.

> Hebben we hier al niet genoeg gezien
> dat men via mails uiteindelijk maar naast elkaar blijft praten, zonder dat we
> er echt uit raken?

Inderdaad.

*Vandaar* ook juist mijn secretaris-voorstel, waarbij de beslissing
geforceerd wordt. Het duurt langer dan een real-life vergadering, maar
je bent wél zeker dat iedereen kan meedoen, en dus dat de consensus door
iedereen gesteund wordt.

> Als een real-life vergadering goed voorbereid is en goed
> geleid wordt komen we veel rapper tot een consensus.
> We zouden ook iemand kunnen aanstellen om de discussie op de ml te leiden,

Mijn secretaris-voorstel, dus.

Ik heb twee uur aan die mail getikt, heb je hem gelezen?

> maar dan zou die persoon constant online moeten zijn, wat me niet echt
> haalbaar lijkt.

Constant, als in '24u/24', of eerder als in 'iemand die dagelijks zijn
mail leest'?

Ik ga niet akkoord met deze stelling, sorry. Voor IRC heb je gelijk,
maar voor een asynchroon medium als e-mail *absoluut* niet. Wel is het
belangrijk dat na de discussie een beslissing genomen wordt, wat binnen
openstandaarden nooit gebeurd is.

Hence de secretaris.

Ik wil mezelf zelfs kandidaat stellen om deze rol te vervullen, maar ben
bang dat ik daar niet de geknipte kandidaat voor ben.

Oh, what the heck.

Tenzij iemand anders zich kandidaat stelt, neem ik de komende maand deze
rol op mij. Daarna kijken we verder.

--
wouter at grep dot be
"An expert can usually spot the difference between a fake charge and a