[openstandaarden] De toekomst van Openstandaarden.be

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Mon Feb 10 23:06:30 CET 2003

On Mon, 10 Feb 2003, Wouter Verhelst wrote:

[...]
> Misschien ben ik naïef; in elk geval is het manipuleren van de pers een
> kunst, en kan je dat wél in de hand hebben. Goed onderbouwde
> argumenten, en het ondergraven van je tegenpartij staan daarbij centraal

_Het_ belangrijkste argument dat journalisten gebruiken om te beslissen
om iets te publiceren is dat het "nieuws" is. Er moet dus een concrete
aanleiding zijn, die zowat iedereen kan interesseren. En die
aanleidingen zijn schaars, erg schaars.

[...]
> Actualiteit moet je màken.
Geloof niet te veel in de maakbaarheid van de pers. Tenzij je zelf aan
het roer staat. Het zou dus enorm efficient zijn om een paar
journalisten te lobbyen. Ik doe dat trouwens regelmatig. Maar dat is
weer iets dat niet programmeerbaar is, en zeker niet voorspelbaar.

Herman

--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480