[openstandaarden] De toekomst van Openstandaarden.be

Kris Luyten kris.luyten at luc.ac.be
Mon Feb 10 22:54:31 CET 2003

On Mon, 2003-02-10 at 19:34, Herman Bruyninckx wrote:
> Hier heb je zo te maken met privacy problemen!

Niet als je enkel de eerste mails die je stuurt archiveert, en enkel
vermeld of er een psotieve reactie op gekomen is. Ik ben ermee akkoord
dat niet de hele email-uitwisseling openbaar moet zijn, dat zou op de
tenen van de "aangeklaagde" trappen zijn.

> Daar ben ik het maar gedeeltelijk mee eens. Voor een open source
> software project is het nuttig om helemaal transparant te zijn; als je
> aan een document met politieke inslag werkt, dan is het openbaar maken
> van een niet-genuanceerd tussenstadium iets dat veel te makkelijk later
> tegen je kan (en zal) gebruikt worden. Enkel de "affe" dossiers mogen
> publiek zichtbaar zijn.

Akkoord.

> Privacy...

Waarom privacy? Je mag toch een link naar een andere pagina zetten, en
erbij zeggen dat die pagina geen toegankelijke informatie voorziet?

> De traffiek zou veel te laag zijn, en de manuele inspanning veel te
> hoog.

Denk je dat er zo weinig dingen gebeuren daaromtrent?

> Te gevaarlijk! Openstandaarden.be moet een super droge site zijn, waar
> iemand naar terugkeert voor de kwaliteit van de dossieers, en niet voor
> zijn nazi-jagers-gehalte...

Tis uiteraard niet de bedoeling een "jagers-site" op te zetten, maar ik
vind niet dat het een droge site moet zijn. Ze mag toch best
aantrekkelijk gemaakt worden? Tis ook niet zo dat er enkel met negatieve
dingen moet uitgepakt worden op zo een "nieuws" sectie., er zijn ook
vele postieve dingen die er de laatste tijd rond open standaarden
gebeuren. Misschien kwam dat wat verkeerd over, ik dacht aan iets
zoals:http://openstandards.net/index.jsp

Cheers,
Kris
--
Kris Luyten
Expertisecentrum Digitale Media - Limburgs Universitair Centrum
email: kris.luyten at luc.ac.be
http://lumumba.luc.ac.be/kris/