[openstandaarden] De toekomst van Openstandaarden.be, try 2

Wouter Verhelst wouter at grep.be
Mon Feb 10 23:56:22 CET 2003

On Mon, Feb 10, 2003 at 10:51:58PM +0100, Tijl Vercaemer wrote:

> Heb je gelijk in, beiden hebben hun voor en nadelen.  Misschien moeten we over
> "fundamentele" zaken, zoals wat is een open standaard (al is er daar nu al
> meer dan genoeg over gediscusieerd)

Dat klopt, maar er zijn geen duidelijke dingen gedefinieerd.

Of ben ik de enige die de categorisering niet als een definitie kan
zien?

> in de ml discusieren, maar voor concrete
> afspraken denk ik dat nu een vergadering nuttig is.  Misschien is dat, eens
> we vertrokken zijn, niet meer nodig, maar nu lijkt me dat wel.

Mogelijk.

Ik heb in elk geval in mijn mail gezegd wat ik wilde zeggen. Indien er
voldoende interesse blijkt voor een vergadering, zal ik daar mijn
standpunt komen verdedigen; in het andere geval ben ik minstens even
blij met een duidelijke afsluiting en conclusie van deze discussie.

> Ik heb hem gelezen, maar ik stelde me bij de taak van die secretaris iets voor
> zoals de tweemaandelijkse samenvatting van Frank Van Damme, en om echt
> beslissingen te nemen lijkt me dat nogal traag (ook al zou het wekelijks
> zijn).

Dan heb je me verkeerd begrepen.

De secretaris in mijn voorstel zou de discussie afsluiten, en oproepen
tot stemming (indien daar nood aan blijkt te zijn). Daarna zou hij of
zij het resultaat samenvatten, en op een speciaal daarvoor bestemd deel
van onze website plaatsen, zodat het later als referentie gebruikt kan
worden.

De tweemaandelijkse samenvattingen gingen verloren in de waterval van
openstandaarden at openstandaarden.be, en soms werd ook de fout gemaakt (no
offense!) om iets 'samen te vatten' waarover (nog) niet gediscussieerd
was.

--
wouter at grep dot be
"An expert can usually spot the difference between a fake charge and a