[openstandaarden] De toekomst van Openstandaarden.be, try 2

Frans Gerbosch Consulting fragerco at fragerco.com
Tue Feb 11 03:08:48 CET 2003

On Tue, 11 Feb 2003, Herman Bruyninckx wrote:

> On Mon, 10 Feb 2003, Wouter Verhelst wrote:
>
> [..]
>
> Ik ben niet akkoord met je uitgangspunt: dat we een structuur nodig
> hebben.

> Hier kan ik het mee eens zijn, maar daar hebben  we geen officiele
> structuur voor nodig. Die gaat toch niemand volgen, bij gebrek aan
> authoriteit.

Dit hangt van de definitie "structuur" af. Maar een juridische entiteit
lijkt me enkel nuttig als er geld moet beheert worden. Zolang de kas
permanent op 0 euro staat, en er enkel het noodzakelijke geld bijeenwordt
gescharrreld als er een behoefte aan is en er geen contracten of
bestellingen gebeuren die een bepaalde (financiele) repercussie hebben,
lijkt me een juridische vorm alleen maar balast.
In zo een geval volstaat eventueel een Fijtelijke vereniging.....
Maar in mijn opinie hangt dit allemaal af van wat het resultaat is van de
bevraging van wat we met OS willen bereiken....

eenmaal we dat weten, gaan we weten of er een behoefte is aan een
juridische structuur. Maar een juridische structuur opzetten om maar iets
op te zetten of om wat voor reden dan ook, heeft volgens mij geen enkele
zin...

Frans Gerbosch

--
<------------------- Frans  Gerbosch  Consulting --------------------->
Frans Gerbosch                                Voice +32/(0)486/58.26.20