[openstandaarden] Slagkracht

Onno Timmerman onno.timmerman at uwmening.be
Tue Feb 11 11:17:57 CET 2003

Ik denk dat openstandaarden al meer slagkracht heeft als men denkt.
Tenslotte hoeveel organisatie's kunnen zeggen als ze op mailing list
klagen over iets dat het een week er na in het parlment behandeld wordt.
Ik vindt dat een unieke opportuniteit die open standaarden kan gebruiken.

Het enigste er zou een duidelijke opvolging. Discussie partner moet zijn.
Bovendien een duidelijk roadplan wat moet gedaan zijn tegen wanneer. Het
moet voor iedereen duidelijk tegen nu zijn dat de eisen hiervan niet te
hoog moeten zijn. Anders gebeurt het niet.

Een tweede zaak is. Er moet geld in het laatje zitten. Als er iemand
betaald zou kunnen worden voor zijn werk dan betekent dat heel wat meer
slagkracht. Subsidies, sponsering zijn mogelijkheden.

Onno