[openstandaarden] Slagkracht

Wouter Verhelst wouter at grep.be
Tue Feb 11 13:05:38 CET 2003

Op di 11-02-2003, om 11:17 schreef Onno Timmerman:
> Ik denk dat openstandaarden al meer slagkracht heeft als men denkt.
> Tenslotte hoeveel organisatie's kunnen zeggen als ze op mailing list
> klagen over iets dat het een week er na in het parlment behandeld wordt.
> Ik vindt dat een unieke opportuniteit die open standaarden kan gebruiken.

Klopt; mijn voorstel is er dan ook één waarbij lobbyisten zoals jij meer
documentatie aangereikt krijgen...

> Het enigste er zou een duidelijke opvolging. Discussie partner moet zijn.

Sorry, Onno, maar hier begrijp ik je niet. Kan je dat eens
herformuleren?

> Bovendien een duidelijk roadplan wat moet gedaan zijn tegen wanneer. Het
> moet voor iedereen duidelijk tegen nu zijn dat de eisen hiervan niet te
> hoog moeten zijn. Anders gebeurt het niet.

Exact. Een roadplan lijkt me inderdaad geen slecht idee.

> Een tweede zaak is. Er moet geld in het laatje zitten. Als er iemand
> betaald zou kunnen worden voor zijn werk dan betekent dat heel wat meer
> slagkracht. Subsidies, sponsering zijn mogelijkheden.

Hier kan ik me (nog) niet achter zetten. Geld corrumpeert, hoe dan ook; dat
kunnen we missen als kiespijn.

--
wouter at grep dot be
"An expert can usually spot the difference between a fake charge and a