[openstandaarden] Slagkracht

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Tue Feb 11 13:25:43 CET 2003

On Tue, 11 Feb 2003, Onno Timmerman wrote:

[...]
> Zonder geld zal iemand zich moeilijk engageren.  Als iemand zich
> daadwerkelijk inzet vindt ik dat zo'n persoon een vergoeding moet kunnen
> krijgen. Kwestie dat deze dan ook een professionele houding zal
> aannemen. Openstandaarden moet anders eens met Unizo gaan praten. Ik
> denk dat zij wel een luisterend oor zullen hebben!

Been there, done that :-) En vergeet het dat die mensen ook maar een
begin van visie of interesse in ICT hebben! Unizo en VBO zijn erg, heel
erg... Agoria is een beetje beter, die hebben al vrije software dingen
gedaan. (PS Ze gaan trouwens vanaf November een van onze vrije software
projecten financieel steunen :-)

Het terugkerende probleem is dit: zulke organisaties zijn ook maar een
geheel van mensen, en je het is onmogelijk om "het" standpunt van zo'n
organisatie te hebben over een thema waarover ze in de beheerraad nog
niet hebben nagedacht. Het belangrijkste is om de juiste IT persoon in
zo'n organisatie te vinden. Bij Agoria en Fedict is me dat gelukt, bij
Unizo, VBO, CertiPost, e.d. niet. Het is pas _nadat_ je die mensen hebt
gevonden dat de Openstandaarden.be dossiers nuttig zullen zijn; als je
zo'n dossier opstuurt naar het algemene adres van de organisatie dan
komt dat met grote waarschijnlijkheid bij de verkeerde mensen terecht en
hoor je er niets meer van.

Herman
--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480