[openstandaarden] Slagkracht

Jan Veldeman Jan.Veldeman at student.kuleuven.ac.be
Wed Feb 12 09:05:38 CET 2003

Herman Bruyninckx wrote:

> On Tue, 11 Feb 2003, Jan Veldeman wrote:
>
> [...]
>
> Ik ben nogal sceptisch: ik geloof nooit dat Certipost ons die informatie
> gaat (willen) geven. Of zelfs maar de bevoegde personen kenbaar maken.

dan maar googlen :-)

[1]
Ook het operationele beheer van het project voor een elektronische
identiteitskaart zal met het akkoord van de regering worden overgedragen
van Belgacom aan Certipost.  Zo zal de onderneming meer ervaring opdoen
met ?e-government?.  Certipost ontwikkelt immers nu al
internettoepassingen die compatibel zijn met de elektronische
identiteitskaart, zoals het elektronische loket, elektronische
facturering en elektronische aangetekende brieven,?

indentiteitskaart zou toch wel voor iedereen mogen bestaan, niet?
of geldt daar ook de 95% regel? ;-)

Het zou ook niet 'eerlijk' zijn om die 5% geen mogelijkheden te bieden
met hun nieuwe identiteitskaart.
En het zou weggesmeten geld zijn moesten ze nu technologie ontwikkelen
die enkel die 95% omvat, en achteraf extra geld moeten uitgeven voor die
laatste 5%.

Er staat ook: met het akkoord van de regering
dus daar moeten we toch ook ergens informatie over kunnen vinden

Groeten,
Jan (die nog een beetje verder gaat zoeken)

[1] http://pv.nl.bpg.post.be/nl/private/corporate/presse/corporate_presse_communique/ppr_20021219_certipost.asp?ComponentID=8187&SourcePageID=7989