[openstandaarden] Mogelijke definitie standaardenorganisatie

Sven Vermeulen sven.vermeulen at rug.ac.be
Wed Feb 19 10:39:39 CET 2003

Een discussiepunt van gisteren was de definitie van een
standaardenorganisatie. Ik heb toen gezegd dat ik een voorstel liggen had (in
een syllabus van de RUG) en deze ging doormailen. Bij deze.

---[ Standaardenorganisatie ]---

Een standaardenorganisatie is een organisatie die bij de ontwikkeling
van een standaard alle betrokken partijen (ontwikkelaars, verkopers,
gebruikers, consumentenverenigingen, testlabo's, overheden,
ingenieurbureau's en research organisaties) de nodige en voldoende tijd
geeft om hun voorstel en opmerkingen mede te delen. Deze partijen moeten
actief betrokken worden in het ontwikkelproces van de standaard.

Het verdient voorkeur dat deze organisatie door de CEN
(http://www.cenorm.be) erkend is.

---[ Einde Standaardenorganisatie ]---

Mvg,
	Sven Vermeulen

--
	Fighting for peace is like fucking for virginity.