[openstandaarden] opdrachtsverklaring: de eindgebruiker?

Mark Van den Borre mark at markvdb.be
Sun Feb 23 23:43:35 CET 2003

Op zo 23-02-2003, om 20:44 schreef Herman Bruyninckx:

> 1. verstaat niet waarover het gaat
> 2. is niet geinteresseerd
> 3. we hebben te weinig mankracht en geld om die grote massa aan te
>    pakken.
Ik vind punt 3 de nagel op de kop. Precies de sterke, goed gekozen focus
die we nodighebben. Het volstaat ruimschoots als argument om de
doelstelling zelf te houden wat ze nu is.

Mij lijkt punt 3 zinvol als annex aan de opdrachtsverklaring. Zoiets
als:
<VOORSTEL TOEVOEGING>
Onze capaciteit aan mensen en middelen is beperkt. Sensibilisering van
het brede publiek rond open standaarden juichen we toe, maar kunnen we
enkel zijdelings ondersteunen.
</VOORSTEL TOEVOEGING>
Of anders gezegd: met genoeg mensen en middelen zouden we de
eindgebruiker misschien wel kunnen bereiken, maar nu is het niet aan de
orde. Geen wegen bij voorbaat afsluiten. Wel een duidelijke richting
kiezen.

Als je de eindgebruiker volledig opgeeft wegens punt 1 en 2, zou dit
misschien een nuttige toevoeging zijn:
<ALTERNATIEVE TOEVOEGING>
Sensibiliseren van het brede publiek beschouwen we niet als onderdeel
van onze opdracht.
</ALTERNATIEVE TOEVOEGING>
Of anders gezegd: het brede publiek bewust maken is hopeloos. Wij hebben
er totaal geen interesse voor.

Ik weet dat de vraag "Wat denken jullie?" op dinsdag al is gesteld, maar
zou toch jullie respons appreciëren.

Mark
--
Mark Van den Borre