[openstandaarden] MSN

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Mon Feb 24 17:07:16 CET 2003

At 2003-02-24 16:46, you wrote:
>http://www.zdnet.be/news.cfm?id=25137
>
>In hoe verre gaat dit en is MSN een openstandaard. Of misbruikt MS hun macht
>hier ook?

Gaat dit over een nieuw eigen VoIP protocol, of gebruiken ze de bestaande ITU
standaarden (H.323 e.d.)?  Of gaan ze de bestaande standaarden met eigen,
propriëtaire functies uitbreiden?
(Lijstje met standaarden etc.: <http://www.protocols.com/voip/standards.htm> )

Wat ik me wel afvraag: in theorie moet elke telecom-operator in België een
licentie hebben van het BIPT, weet iemand hoe dat dan zit voor VoIP?

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9