[openstandaarden] MSN

Frans Gerbosch Consulting fragerco at fragerco.com
Tue Feb 25 02:05:09 CET 2003

On Mon, 24 Feb 2003, Tijl Vercaemer wrote:

> Ik vermoed dat ze samenwerken met een telecom-operator, en dus zelf geen
> licentie nodig hebben.  Zij verzorgen de verbinding van de computer naar
> de operator, en de operator belt die dan door naar de telefoon.  De
> Operator is dus de enige die echt op het telefoonnetwerk zit, en dus de
> enige met licentie.

Een klassieke telecomoperator die een publiek netwerk uitbaat is
vergunningsplichtig. Een VOIP provider is op dit moment enkel
meldingsplichig en dient een dossierkost van zo'n 20.000 Bef te betalen
als ik me niet vergis.

Op de site van het BIPT zal je onder de wetgeving meer en concretere
informatie hierover vinden.

Vriendelijke groeten,

Frans Gerbosch
--
<------------------- Frans  Gerbosch  Consulting --------------------->
Frans Gerbosch                                Voice +32/(0)486/58.26.20