[openstandaarden] een belangrijke stap voor Open Source aan de Vlaamse overheden

Mattias Campe mattias.campe at rug.ac.be
Mon Jan 13 19:14:20 CET 2003

Sven Vermeulen heeft geschreven:
> On Mon, Jan 13, 2003 at 08:35:41AM +0100, Mattias Campe wrote:
> [...]
>

> OpenStandaarden heeft toch niets te zien met de keuze van naam die een
> softwarebedrijf (of eender welk ander bedrijf) aan zijn producten geeft. Het
> zijn die producten die open standaarden moeten gebruiken voor
> informatie-opslag en -transport. _Dat_ is het doel.

Sorry, maar ik kan niet meer volgen(?). Ik ga akkoord dat
OpenStandaarden niets te zien heeft met da naam die een softwarebedrijf
aan zijn product geeft. Maar OpenStandaarden heeft toch wel te zien met
het feit dat een bepaalde brief enkel met "WOORD" gelezen kan worden,
net omdat het gaat om een gesloten standaard. Als die brief immers een
open standaard was, dan kon ik het mss lezen met mijn voorkeur: met een
veel lichter "bril" LETTER. Maar nu ben ik waarschijnlijk de metafoor
heel ver aan het drijven ;)

[...]