[openstandaarden] Logo

Tijl Vercaemer Skender at VrijZijn.be
Tue Jan 14 19:40:11 CET 2003

On Tue, 14 Jan 2003, Jan Claeys wrote:

> Ik denk dat hier zeker wel iets mee te doen is, maar...
>
> Die kleuren zijn wel niet goed; de meeste kleurenblinden zien geen
> verschil tussen groen en rood...

Klopt, als je het in z/w printe was het ook allemaal grijs.  Ik heb de
kleuren daarom aangepast (alleen in de eps, en nog niet in de png).  Het
puzzelstuk is nu geel-bruin en de tekst groen.  Dat contrasteerd goed in
z/w, dus ik neem aan dat dat voor kleurenblinden ook goed is.

> Je verliest ook de puzzelstukken die in elkaar passen.  Misschien toch
> met 2 puzzelstukken werken?

Daar heb je een punt, maar is het niet per definitie de bedoeling van een
puzzelstuk dat het ergens in past?  Ik kan nog wel eens denken over 2
puzzelstukken.

> Het 1e ontwerp heeft dan weer te veel puzzelstukjes, wat het te inge-
> wikkeld maakt, en dat is dan weer een probleem bij het verkleinen.

Daarom heeft B ook mijn voorkeur

> Het lettertype lijkt me wel een goed idee, het lijkt alleszins erg goed
> op een standaard-lettertype van DIN en/of ISO (denk ik?) dat veel op
> technische plannen gebruikt wordt.  Een alternatief kan het gebruik van
> een OCR-lettertype zijn.

Ik neem aan dat je het dan over ontwerp A hebt, want in B is dat niet echt
het geval.  Ik heb het lettertype in B gewoon genomen omdat ik het mooi
vind.  Als er echter nog mensen zijn die vinden dat het een "standaard
lettertype" moet zijn, pas ik het wel aan.

> Wat die .be betreft: is die zo belangrijk in het logo?
> Volgens mij mag die wel wegvallen, naast of onder het logo zal altijd
> wel vollediger adresgegevens komen...

Klopt, maar in knopjes of banners of zo is het wel handig.  In B staat er
nu gewoon onderaan http://OpenStandaarden.be in het klein, al kunnen we
dat eventueel weglaten op brieven of zo waar het toch tussen de
adresgegevens ook nog eens staat.

Tijl