[openstandaarden] deCursor

Frank Van Damme frank.vandamme at student.kuleuven.ac.be
Sat Jan 18 00:16:18 CET 2003

On Friday 17 January 2003 20:07, Wim Stubbe wrote:
> On Friday 17 January 2003 18:57, Tijl Vercaemer wrote:

> Voorbereidend werk kan online gebeuren, op fosdem kunnen concretere zaken
> afgesproken worden.

Correct. Mensen, de meesten onder jullie zijn het misschien vergeten maar we
hebben dus wel degelijk een IRC-kanaal. Richt uw irc-client (hint:
www.xchat.org, nu ook voor windows) naar irc.freenode.net en /join
#openstandaarden . 't Kan er soms erg leeg zijn :-)

> Wat mij betreft is het vooral de invulling van de structuur die nog moet
> gebeuren. Meer mensen, voor het geval iemand tijdelijk zich niet kan
> engageren of om iemand wat te ontlasten.

Idd... ik stel voor dat zulke dingen op de ml gemeld worden, zodat iedereen
weet waar iedereen mee bezig is. Of anders iemand die de interne
communicatie in de gaten kan houden (ik voel me de geknipte persoon ;) )
maar dan heb je natuurlijk weer een "single point of failure".

> Ik vermoed dat FOSDEM een ideale gelegenheid kan zijn om extra volk aan
> te trekken. In dat geval moeten we een  lijst hebben met 'opstaande
> vacatures'. Eens we voldoende mankracht hebben zouden we ook zwaardere
> zaken moeten kunnen aanpakken. We hebben al één grote kans gemist, o.a.
> door gebrek aan mankracht, dat soort zaken zou ik in de toekomst graag
> willen vermijden.

Ook correct.

> Concreet zie ik op FOSDEM het volgende mogelijk:
> * flyers e.d., om naambekendheid maar vooral extra volk te kunnen
> aantrekken. * lijst met taken die mensen kunnen uitvoeren. In grote
> lijnen hebben we zo'n lijst, maar als we ook volk voor die taken willen
> aantrekken is een extra foldertje misschien een goede oplossing.

> Na FOSDEM een vergadering voor de concrete invulling van de taken,
> opstarten van eigenlijke VZW, ... (zelf in te vullen)

Weet je wat ideaal zou zijn, een "standards room" zoals de mensen van
Mozilla, KDE, GNUstep enz. Die kan uiteraard bevolkt worden door iedereen
die instandaardisatie is geïnteresseerd, wij moeten die niet monopoliseren.
Naar 't schijnt heeft een mozilla ontwikkelaar vorig jaar een
geïmproviseerde speech gegeven voor degenen die toevallig in die aula
zaten. Zo iets zou er moeten tussen kunnen gelapt worden.

Een week lijkt me ineens erg kort...  (dat is de tijd tussen mijn laatste
examen en Fosdem.)

--
Frank Van Damme