[openstandaarden] MS en open standaarden

Onno Timmerman onno.timmerman at s-p-a.be
Thu Jan 23 09:25:45 CET 2003

Citeren ZipKid <zipkid at zipkid.com>:

> IT
> vrije
> (ik
> hier

Het bezwaar dat de man mij gaf tegen dit argument. Bij vrije software kan je de
code open en bloot zien. Zelfs achterhalen wie het geschreven heeft. Dat
betekent dat één individu er kan worden uit gepikt. Terwijl bij MS (tot voor
kort) je nooit achter kan komen waar de fout exact lag.
Ik ben natuurlijk geen jurist. Maar volgens de jurist van onze dienst moet GPL
volledig geldig zijn. Dus ook met de niet aansprakelijkheids closule. Alleen
contracten van "openbare orde" moeten voldoen aan de wetgeving. Dat zijn
bijvoorbeeld huur contracten.
EULA mag bijvoorbeeld zeggen dat je de software niet mag gebruiken ter
beschimping van MS.  Hoe dan zit met vrijemenings uiting enzo??
Maar dit lijdt ons wellicht te ver weg van openstandaarden :/

Onno

--
Onno Timmerman
Sp.a studiedienst (ICT)