[openstandaarden] MS en open standaarden

Geert Uytterhoeven geert at linux-m68k.org
Thu Jan 23 12:08:13 CET 2003

On Thu, 23 Jan 2003, Onno Timmerman wrote:

> Het bezwaar dat de man mij gaf tegen dit argument. Bij vrije software kan je de
> code open en bloot zien. Zelfs achterhalen wie het geschreven heeft. Dat
> betekent dat één individu er kan worden uit gepikt. Terwijl bij MS (tot voor

Ik betwijfel sterk of je dat volledig kan achterhalen. Sources waar mijn naam
in staan zijn niet noodzakelijk volledig door mij geschreven, en ik heb al
hopen patches gesubmit voor code die niet door mij werd geschreven en waar mijn
naam niet instaat.

Bij Microsoft is alle software geschreven door personeel van Microsoft (of
gekocht door Microsoft, incl. alle rechten en plichten). En firma's zijn
verantwoordelijk voor wat hun personeel doet in hun opdracht, dacht ik.

Gr{oetje,eeting}s,

						Geert

--
Geert Uytterhoeven -- There's lots of Linux beyond ia32 -- geert at linux-m68k.org

In personal conversations with technical people, I call myself a hacker. But
when I'm talking to journalists I just say "programmer" or something like that.
							    -- Linus Torvalds