[openstandaarden] .net

Frank Van Damme frank.vandamme at student.kuleuven.ac.be
Thu Jan 30 15:39:47 CET 2003

On Thursday 30 January 2003 15:28, Onno Timmerman wrote:
> Mono ken ik
>
> Maar als de overheid .net en pasport gaat gebruiken dan sluiten ze
> inpriciepe dus een heel deel computer gebruikers uit en verplichten ze
> MS software te gebruiken. Daarop kan men (ik) ageren!
> Onno

Passport is per definitie evil, om enkele redenen.

1) inschrijven gebeurt langs een niet-W3C compliant webpage
2) het is een producent-gebonden service (MS) met waarschijnlijk een
sheepslading patenten errond geweven
3) op het gebied van security is passport een ramp (hier wil ik verder geen
stereotiepe commentaar meer over kwijt).

Er zijn echter alternatieven op komst:

1) liberty alliance, hetgeen een alternatief is voor passport, maar dan meer
"vendor-neutraal" en met meer oog voor security;
2) DotGNU, een alternatief voor dotnet maar dan meer "vendor... enz.

DotGNU kan je vinden via de website http://www.gnu.org/ , liberty alliance
via http://www.projectliberty.org/ .

--
Frank Van Damme