[openstandaarden] HTTPMail (was: "Blitzbezoek Bill Gates aan België")

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Fri Jan 31 17:01:46 CET 2003

At 2003-01-31 16:02, you wrote:
>Of neem nu "hotmail", dat ooit al eens proberen gebruiken in bv. Mozilla Mail? Je kan daar kiezen tss IMAP en POP en voor zover ik weet behoort hotmail tot geen van beide, maar natuurlijk zullen ze beweren dat ze "e-mail" ondersteunen. En de specificaties van hoe hotmail werkt heb ik ook nog nergens publiek weten staan.

HTTPMail (het "protocol" dat OE gebruikt om HotMail te benaderen) bestaat uit
een reeks WebDAV queries (zie RFC-2518 voor WebDAV).
De gebruikte URLs etc. zijn echter niet officieel bekend gemaakt.

Implementaties door reverse engineering vind je hier:
<http://httpmail.sourceforge.net/>
En hier:
<http://jhttpmail.sourceforge.net/>
Die laatsten hebben ook zelf een "draft" specificatie gemaakt:
<http://jhttpmail.sourceforge.net/httpmail.html>

Zie ook MSDN voor verwante zaken:
<http://msdn.microsoft.com/library/psdk/cdosys/_cdosys_schema_httpmail.htm>
<http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/01/05/wss/default.aspx>

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9