[openstandaarden] Wetsvoorstel

Wouter Verhelst wouter at grep.be
Thu Jul 3 23:35:08 CEST 2003

Op do 03-07-2003, om 18:21 schreef Onno Timmerman:

> Het voorstel is hoelang geleden terug geschreven? Ik dacht dat er
> misschien ondertussen nog meer alternatieven aanwezig waren, een grotere
> kijk hoek. Of dat het misschien nog door iemand wou aangepast worden.
> Dat is alles.

Op die manier.

Wat betreft 'alternatieven' denk ik dat de tekst van het oorspronkelijke
wetsvoorstel op voldoende wijze zo geschreven is dat die op een paar
jaar tijd niet verouderd is; de tekst omschrijft heel duidelijk wat
onder een open standaard begrepen kan worden (op een correcte manier,
helemaal overeenkomend ("compatibel", als je wilt) met onze
omschrijving), zonder daarbij een duidelijk aanwijsbaar risico dat
iemand de tekst zo gaat interpreteren dat de zaak toch nog mislukt, en
zonder te vervallen in gevaarlijke details.

Je andere verduidelijking kan ik uiteraard geen sluitend antwoord op
geven; ik kan van mezelf zeggen dat ikzelf geen aanpassing wil
voorstellen, maar dat kan ik niet voor iemand anders :-)