[openstandaarden] jabbernl.org

Sander Devrieze s.devrieze at pandora.be
Sun Jul 13 18:43:08 CEST 2003

Hallo,

Misschien dat sommige mensen hier dit wil interessant vinden:

[quote]
Ik heb een paar dagen geleden jabbernl.org geregistreerd en ben van plan daar
een Nederlandstalige site op te zetten met info over Jabber.

Ik ben er heilig van overtuigd dat er een grote toekomst weg is gelegd voor
Jabber, zeker als XMPP dadelijk een officiele IETF standaard wordt.
Maarrrrrr... Om te zorgen dat Jabber ook daadwerkelijk gebruikt wordt moeten
mensen eerst een aantal redenen hebben om over te stappen en het moet
doodsimpel zijn om te beginnen met Jabberen. Op het eerste punt is al een
hoop bereikt en daar wordt nog steeds hard aan gewerkt, aan het tweede punt
kan nog wel e.e.a. verbeterd worden. We zijn nu bezig met het opzetten van
jabbercentral.org voor engelstalige info maar het zou ook leuk zijn als er
een Nederlandstalige site (en evt Jabber server?) zou zijn.

Wat is er nodig? Ik heb een aantal machines bij Proserve staan en verder een
machine op het universiteitsnetwerk (TU/e). Het zou op zich leuk zijn als
iemand contacten heeft met Proserve die wat bandbreedte zou kunnen regelen
bij Proserve.

Verder zijn er vooral mensen nodig die goed zijn in het schrijven van wat
teksten/documentatie als:
 - Wat is Jabber
 - Waarom Jabber
 - Wat is XMPP
 - Hoe start ik met Jabber
 - Welke clients zijn er, welke is de 'beste'
 - Hoe stel ik mijn client in?
 - Ik ben een developer, wat kan ik allemaal met Jabber?
 - etc, be creative

Ik ben een complete 0 als het over grafische dingen gaat, het zou dus leuk
zijn als er wat mensen zouden kunnen helpen met het maken van een leuke
layout/logo/etc.

Dit is dus allemaal puur een vrijwilligers project, het enige financiele dat
er misschien bij komt kijken is wat sponsoring van de hosting/bandbreedte
maar that's it. Het is allemaal in de naam van open standaarden, een betere
wereld en world peace...

Mensen die zouden willen helpen, meld u

Mijn JID: jabber at vanbragt.com
[/quote]