[openstandaarden] VRT

Kristoff Bonne kristoff.bonne at compaqnet.be
Mon Jun 9 11:26:34 CEST 2003

Gegroet,

Wouter Horré wrote:

> Ik heb zopas ontdekt dat ook de VRT klant is bij Belnet:
> http://www.belnet.be/sites/szsite_nl.htm
> Waarom gebruiken ze dan het belnet-netwerk niet voor hun streaming?

Belnet heeft bepaalde speciale eisen inzake de toegang tot hun netwerk;
en één daarvan is dat men belnet-connectiviteit niet mag gebruiken voor
commerciele toepassingen. (dat is nu het verschil tussen een "openbare"
backbone provider en een "commerciele" provider).

Dat wil o.a. zeggen dat zo normaal geen reclame mogen uitzenden over
streaming via belnet. (En, jawel, daar is de RTBF via hun mp3-streaming
over belnet mee in overtreding).

> mvg
> Wouter
Cheerio! Kr. Bonne.