[openstandaarden] FAQ softwarepatenten

Mattias Campe mattias.campe at UGent.be
Tue Jun 24 22:07:32 CEST 2003

Dieter Van Uytvanck wrote:
> Hallo,
>
> nieuw op softwarepatenten.tk: de FAQ, een samenraapsel met de vragen
> die me het meest relevant leken.
>
> Alle aanvullingen zijn welkom! Zet ze op de mailinglist of mail ze mij
> rechtstreeks.

<quote>
Stimuleren softwarepatenten innovatie?
Absoluut niet. Uit een recent wetenschappelijk onderzoek door de Federal
Reserve Bank van Philadelphia blijkt dat de investeringen in
softwarepatenten ten koste gaan van het R&D-budget. Sinds de invoering
van softwarepatenten in de USA zijn de investeringen in Onderzoek &
Ontwikkeling er met 10 tot 15% op achteruit gegaan.
</quote>

Kleine puntjes-op-de-i-opmerking: Ik denk nt dat iedereen de
volledigheid van R&D kent en het verband ziet met "Onderzoek &
Ontwikkeling". Misschien beter om het overal over "Onderzoek en
ontwikkeling" te hebben.

Mattias