[openstandaarden] Woordje uitleg bij Definitie

Mark Van den Borre mark at markvdb.be
Wed Mar 5 20:16:19 CET 2003

Op wo 05-03-2003, om 19:48 schreef Sven Vermeulen:
> On Wed, Mar 05, 2003 at 10:28:30AM +0100, Mark Van den Borre wrote:

> *zucht* Ik denk dat we hier weer begonnen zijn met een van de zovele
> discussies die we al gewend zijn en waar velen op afhaken.
Ik denk het ook. Ik heb ze gestart en te lang laten aanslepen. Troost je
met de idee dat er altijd wel ergens iets nuttigs uitkomt.

> Een voorstel, die eigenlijk gewoon de definitie van "open specificatie"
> herkauwd.
> [...]
Kan ik me volledig mee achterzetten. De kleine verduidelijking maakt
"open specificatie" een stuk duidelijker.

> Waarom blijf ik nu bij deze definities?
>
> - Ze maakt onderscheidt tussen 3 grote categoriën. Hoe minder verschillende
>   categoriën, hoe eenvoudiger voor de mens om te begrijpen.
> - Verder onderscheidt (geheime al-dan-niet beperkende specificatie) is imho
>   niet van tel bij de _definitie_ van "open standaard". Ze kan misschien
>   interessant zijn in de discussies, maar aangezien we _nooit_ voor een
>   geheime specificatie zijn hoort die niet thuis bij onze definitie.
Hoe meer ik erover denk, hoe belangrijker ik deze 2 argumenten vind.

> - Het blijvend gebruik van de termen "open" en "vrije" wegens
> 	* Het feit dat deze door de werkgroep na uren discussie naar voor
> 	  kwam.
Belangrijk dat we er als groep achterstaan.

Wat mij betreft, discussie gesloten.

Mark
--
Mark Van den Borre