[openstandaarden] Open source

Onno Timmerman onno.timmerman at s-p-a.be
Thu Mar 27 09:25:07 CET 2003

Niet vergeten dat artikel in de standaard en zo verwijst naar software
choice een foundation gesponserd door Microsoft. Er zijn blijkbaar heel
wat organisaties tegen Vrije software.

Ik vind het eigenlijk belangrijker om een wetsvoorstel te hebben waar de
overheid verplicht wordt om alleen te werken met software die
openstandaarden respecteert. Dan kan vrije software en non-free concureren.

O ja de notie dat vrije software niet commercieel is moet ten alle tijde
vermeden worden want dat is ronduit niet waar! Maar het is wel iets wat
direct overgenomen word door de onwetende denkent dat vrij
software/opensource niet commercieel is!

Onno