[openstandaarden] Open source

Mattias Campe mattias.campe at rug.ac.be
Mon Mar 31 14:05:54 CEST 2003

Herman Bruyninckx wrote:
> On Mon, 31 Mar 2003, Mattias Campe wrote:
>
> [...]
>>

> Dat klopt, en dat is vrij normaal consumentengedrag. Dit werkt ook weer
> in twee richtingen: als de overheid voor de eGovernment open formaten
> _oplegt_, dan volgt iedereen zonder morren, als de software ter
> beschikking is om met die formaten te werken.

Inderdaad, da's ook weer waar :), maar ik denk dat je op bepaalde
vlakken meer slag thuishaalt door pc leveranciers te overtuigen van er
es OOo op te zetten, of Mozilla/Opera ('k ben nt echt tevreden over IE's
ondersteuning van html, CSS, vandaar...). Jabber zal daar wel al iets
moeilijker liggen. Wat natuurlijk nt weghaalt dat de overheid een grote
invloed heeft...
Of vaneerste keer én de overheid én de eindgebruiker én de
tussenpersonen een beetje trachten te overtuigen, ze zullen wel naar
elkaar toegroeien ;)...

mvg
Mattias