[openstandaarden] Intervat toegankelijkheid...

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Fri May 2 08:13:05 CEST 2003

Geachte Heer,

Ik had me verheugd op het nieuwsbericht dat belastingsaangiftes via
het internet zouden kunnen... Op
 <http://minfin.fgov.be/portail1/nl/intervat/welcomeintervatnl.html>
blijkt nu dat u zich geroepen voelt om die belastingsinkomsten nog
meer te verspillen aan Microsoft dan u nu reeds doet: ik krijg gewoon
geen toegang tot Intervat! Ook al gebruik ik de meest recente versie
van Mozilla/Netscape (en andere niet-IE browsers) die de W3C
standaarden een pak beter ondersteunen dan Microsoft...

Bovendien moet ik ook nog eens MS Office gekocht hebben om zelfs maar
te kunnen _kijken_ naar een visualisatie, omdat die niet in open
formaten zoals PDF of PNG of GIF of zo staat, maar in het gesloten
PowerPoint formaat van Microsoft. Idem met de persconferentie.

Ik vermoed (en hoop) dat deze discriminatie enkel te maken heeft met
onwetendheid van uw kant. U weze dan bij deze ingelicht.
In ieder geval zou ik het erg op prijs stellen om contact te kunnen
nemen met de eindverantwoordelijke van deze web-toepassing. Kunt u mij
haar of zijn coordinaten doorsturen, aub?

Tenslotte, een boodschap die me enkel vertelt "Please upgrade your
browser" is nutteloos: ik wil te weten om _welke reden_ mijn browser
niet zou volstaan. Want ik _heb_ een nieuwere versie dan Netscape
Navigator 4.77...

Vriendelijke doch ontstemde groeten,

Herman Bruyninckx

--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480