[openstandaarden] EUCD en Software Patenten

Tijl Vercaemer Skender at VrijZijn.be
Sat May 10 17:35:17 CEST 2003

Hallo,

er is hier al heel wat verteld over software patenten, maar ik vind
eigenlijk weinig concrete info en vooral nergens een stand van zaken.

-> Zijn de EUCD en het voorstel over software patenten 2 verschillende
dingen (ik dacht van wel)
-> Als het twee verschillende dingen zijn, hoe heet de wet, of wat het ook
mogen zijn, over die software patenten? (dan kan ik ergens concreet naar
verwijzen als ik politici mail)
-> Hoe staat het met teze twee zaken?  Waneer wordt er waar over
gestemd?  Wat is er donderdag beslist?
-> Bestaat er in Vlaanderen een actiegroep zoals de AEL die aan lobying
doet?

Voor zover ik het begrepen heb krijgen de lidstaten nu de tijd om de EUCD
in hun eigen wetgeving te gieten.  Hoeveel tijd hebben ze daar voor?  Hoe
ver staat Belgie daarmee en wat als een lidstaat dit niet doet?

Is er voor die patenten een gelijkaardige regeling?  Of is er nog helemaal
geen?

Waarom vind ik op fsfeurope bijna geen info hierover?  Zoek ik niet goed
genoeg?  Of is dat niet 1 van hun prioriteiten?

Is er een website die dit allemaal op de voet volgt, en er zo nu en dan
wat nieuws over heeft?

Veel vragen in 1 keer, maar als je me een url kunt geven waar ik concrete
antwoorden vind, ben ik al zeer tevreden.  Ik vind veel algemene info
(waarom de EUCD zo'n ramp is, en waarom software patenten nergens goed
voor zijn) maar concrete antwoorden op mijn vragen ben ik nog niet
tegengekomen.

groeten,
Tijl