[openstandaarden] Software patenten en CD&V

Dieter Van Uytvanck dietvu at village.uunet.be
Mon May 12 22:49:03 CEST 2003

On Mon, May 12, 2003 at 09:51:26PM +0200, Ward Vandewege wrote:

> Als we nu alleen nog maar Willy De Clercq en Ward Beysen zouden kunnen
> overtuigen (die zitten in het JURI commitee)....  Zie
> http://www.aful.org/wws/arc/patents/2003-04/msg00077.html voor hun positie
> (die hele thread is interessant). Quote van Hartmut Pilch uit die e-mail:

Ik heb beiden gemaild. Citaat uit een email die ik vandaag kreeg:

"Vanavond 12 mei 2003 komt de juridische commissie bijeen te
Straatsburg waar er over softwarepatenten zal worden gedebatteerd. De
assistent van Mr. De Clercq volgt dit dossier van nabij en zal morgen
13 mei 2003 het liberale standpunt aan u overmaken."

(het heeft mij wel verschillende mails en een telefoon aan het
VLD-hoofdkwartier gekost)

>   > Ward Beysen (he seem pro sw pat from amendments)

Als ik het goed heb behoort die niet meer tot de ELDR-fractie
(europese liberalen). Die moet met redelijke argumenten toch te
overtuigen zijn, als onafhankelijke?

> Ik heb De Clercq een fax gestuurd begin dit jaar (op zijn thuisadres,
> werk-adres, en EU-adres) waarin ik mijn bezorgdheid over sw-patenten
> uitdrukte, en *niks* terug gehoord.

We zijn dan toch al met verschillende mensen die hun ongerustheid
laten horen hebben; het moet toch _iets_ helpen hoop ik.

Groeten,

Dieter

--
Homepage: <http://www.student.kun.nl/dieter.vanuytvanck/>