[openstandaarden] [wdeclercq-assistant@europarl.eu.int: Europese richtlijn softwarepatenten]

Sander Devrieze s.devrieze at pandora.be
Wed May 14 17:11:01 CEST 2003

Op dinsdag 13 mei 2003 19:20, schreef Herman Bruyninckx:
<knip>

> Prachtig! Niet omdat dit juist is, maar omdat ze hier eigenlijk zeggen
> dat Microsoft verkeerd is: zij belemmeren de vrije markt door hun
> greep op de Office formaten, zodat vrije uitwisseling van informatie
> niet mogelijk is tussen concurrerende bedrijven...

Welke vrije markt trouwens? Ik zie niet wat er zo vrij is aan het feit dat MS
Office een marktaandeel heeft van ...%, Windows een van ...%, Internet
Explorer van ...%. Als iemand objectief cijfermateriaal weet omtrend deze
zaken bijvoorbeeld dan kan dit misschien ook nog vermeld worden in de mail.
Het zou dan leuk zijn als je die procenten van de laatste x jaar kan
voorleggen (met de kleine positieve trend inzake vrije markt) en dan verteld
hoe het misschien gaat worden met softwarepatenten...

--
Mvg, Sander Devrieze.