[openstandaarden] patenten

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Wed May 21 11:52:31 CEST 2003

On Wed, 21 May 2003, Onno Timmerman wrote:

> Komaan, nog wat die politicie overtuigen. Nog een duwtje en patenten
> zullen niet in Europa komen.
>
> Mc carthy vraagt om uitstel / EVP zal hiermee akkoord gaan . Bedoeling
> is dat PES fractie hier op 1 lijn komt . Grote strubbelingen binnen pes
> fractie.

Mijn voorstel: iemand zoekt de adressen van alle Vlaamse/Belgische
europarlementariers, en we sturen uit eigen naam (een variante op) de
brieven die hier de laatste week verschenen zijn.

Vergeet niet die brieven te actualiseren, door te wijzen op het feit
dat er steeds grotere twijfels zijn gerezen over de noodzaak en het
positief effect van software patenten, zodat de stemmingen steeds
uitgesteld worden.

Openstandaarden.be kan als vereniging ook een brief sturen, waar de
link met open standaarden benadrukt wordt: patenten kunnen het vrij
gebruik van standaarden afremmen.

Herman

--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480