[openstandaarden] nieuwe vrtnieuws.net

Kristoffel DE GEEST kristoffel.de.geest at pandora.be
Wed May 21 14:35:31 CEST 2003

Tijl Vercaemer wrote:

>vrtnieuws.net is vernieuwd.  Als je hem bezoekt krijg je de boodschap dat de
>videostreams geoptimaliseerd zijn voor skynet klanten, en dat de website
>geoptimaliseerd is voor minstens IE 5.5 op windows 98.
>Maar je krijgt wel de mogelijkheid om hem met andere browsers te bezoeken.
>Dit is al een hele vooruitgang ten opzichte van de vorige versie waar ze je
>eerst gewoon niet binnen lieten.
>
>Dat ze hun video optimaliseren voor skynet (ze beweren dat klanten van andere
>providers enkel een reeks afzonderlijke beelden met geluid zien) wijst er wel
> [...]
Ik kan nu ook de video-beelden en geluidsfragmenten niet meer consulteren.
Er komt steeds een popup-window met als  bericht:
MEDIA KAN NIET CORRECT AFGESPEELD WORDEN. UW MEDIAPLAYER IS EEN TE OUDE
VERSIE. GA NAAR SITE-INSTELLINGEN OM EEN ANDERE SPELER TE KIEZEN OF EEN
RECENTERE VERSIE TE DOWNLOADEN.

Ik gebruik 'mplayerplug-in v0.71 handles QuickTime Windows Media Player
Plugin' in Mozilla 1.3 (Linux 2.4.20-18)
Tot vorige week had ik geen problemen om de beelden en
geluidsfragementen te consulteren.

Ik vermoed dat de vrt opnieuw een actie provocatie gestart is . Beginnen
we terug met petities, of gaan we andere akties ondernemen?
Kan men hier stellen dat de rechten van de consument geschonden worden?
In dat geval kan men klacht indienen bij het Bestuur Handelsbeleid
(afdeling bescherming van de consumentenrechten) of bij het Bestuur
Economische Inspectie (B.E.I.).

Wat denken jullie?

Kristoffel