[openstandaarden] nieuwe vrtnieuws.net

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Wed May 21 16:14:26 CEST 2003

At 2003-05-21 16:00, you wrote:
> Tot vorige maandag werkte alles vlot.
> Vandaag staat bij instellingen een link naar een commerciele site van
> Belgacom-ADSL Op deze site wordt ons adsl aangeprezen om ook in de toekomst
> de breedbandversie te bekijken !
> Ik dacht dat openstandaarden ook iets te maken hadden met vrije concurrentie.
> Ik pleit nogmaals om gezamelijk acties te ondernemen.

Maar die ADSL <-> de rest heeft niks met open standaarden te maken...
Dit lijkt me eerder iets voor nieuwsgroepen als be.burgerrechten (mag de
VRT dit wettelijk?) en/of be.providers (waarom doen ze dat?).
Andere mogelijkheden zijn fora/mailinglists/etc. voor Linux/Mac/etc.
gebruikers of zelfs het rechtstreeks aanspreken van politici.
Onno of Tinne kunnen bijvoorbeeld eens een vraag (laten) stellen in het
Vlaams parlement.

De compatibiliteits-problemen door het gebruik van niet-open formaten, die
het voor een belangrijke groep mensen onmogelijk maken de site volledig te
zien, *dat* is *hier* van belang, en heeft idd. *ook* te maken met het
vrijwaren van de vrije concurrentie.

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9