[openstandaarden] nieuwe vrtnieuws.net

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Wed May 21 17:13:47 CEST 2003

On Wed, 21 May 2003, Onno Timmerman wrote:

[... VRTnieuws.net perikelem...]
> Wat mij betreft gaat dit naar het Vlaams Parlement. Zodra de zaken een
> beetje genormaliseerd zijn.
> VRT gaat buiten zijn boekje deontologisch. Door het ene bedrijf op het
> andere te bevoordelen. En de concurentie van Micorosoft het leven
> moeilijk te maken!

Het is inderdaad nuttig een goed dossier voor te bereiden. Maar neem
er de tijd voor, want het steekt op geen dag, en we kunnen ons geen
afgang door timings-fouten of slechte communicatie veroorloven...

In bijna dezelfde context: ik ben vanmorgen uitgenodigd om deel uit te
maken van een adviesgroep die minister Van Mechelen moet adviseren
over "open source". Ik weet nog niet precies wat dit allemaal inhoudt,
maar het zal waarschijnlijk toch een paar deuren op zijn minst op en
kier zetten...
De eerste streefdatum is begin juli, voor een eerste advies.
En open standaarden zal natuurlijk een belangrijk onderdeel vormen van
dit advies; meer nog dan vrije software, vermoed ik.

Herman

--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480